Over HOZO
HOZO is een kleine, maar uiterst actieve organisatie die de kwaliteit van zorg hoog in het vaandel heeft. Ons doel is ertoe bijdragen dat de inwoners van Hillegom op een zelfredzame en zo aangenaam mogelijke manier invulling kunnen geven aan hun leven. Al onze woonzorgcentra, onze thuiszorgtak en de dagverzorging zijn houder van het PREZO Care-kwaliteitskeurmerk.

ANBI
Naam: | HOZO |
RSIN/fiscaal nummer: | 805399495 |
Beleidsplan: | Strategisch beleidsplan 2025 – 2030 |
Achtergrond beleidsplan: | Achtergrond strategisch beleidsplan 2025 -2030 |
Beloningsbeleid: | CAO voor de Verpleeg-, Verzorgingshuizen en Thuiszorg, Kraam- en Jeugdgezondheidszorg, beloningscode voor bestuurders in de zorg van de vereniging bestuurders in de zorg NVZD. |
Doelstelling: | Als zelfstandige organisatie ertoe bijdragen dat de inwoners van Hillegom – rekening houdend met de individuele wensen, behoeften en veiligheid – zo zelfredzaam mogelijk en op een zo aangenaam mogelijke manier invulling kunnen geven aan hun leven. |
Verslag activiteiten: | Kwaliteitsbeeld 2024 |
Financiële verantwoording: | Financiële verantwoording 2024 |
Verantwoording onkosten Raad van Bestuur: | Informatie kunt u opvragen bij mevrouw M. Huybens, controller, 0252 576 500. |
Strategisch beleid 2025 – 2030
Missie, visie en kernwaarden
Missie
HOZO is een lokale zorg- en welzijnsorganisatie gericht op Hillegom, inclusief De Zilk en Beinsdorp.
We ondersteunen ouderen bij welbevinden. Positieve gezondheid is ons uitgangspunt. We leggen niet het accent op de ziekte of de beperking, maar op de mens zelf, op de veerkracht van de persoon en wat het leven betekenisvol maakt. We doen dit vanuit verschillende rollen, zoals vraagbaak, verbinder, coach en zorgverlener. Een gezonde bedrijfsvoering en maatschappelijk verantwoord ondernemen zijn daarbij voorwaarden.
Visie
Samen zorgen we dat ouderen zo lang en prettig mogelijk thuis kunnen blijven wonen. We begeleiden ouderen en de mensen om hen heen naar meer zelfredzaamheid. Dit doen we samen met de cliënt, de buurt, vrijwilligers, vrienden, familie en collega organisaties in Hillegom en de regio. Voor ouderen met een zeer intensieve zorgvraag bieden we ondersteuning in een van onze woonzorglocaties.
Deze visie vraagt om een andere houding en werkwijze, met name van onze medewerkers. We vragen hen om mee te gaan op avontuur, om hun lef en creativiteit te tonen. Bij HOZO kun je je ontwikkelen en werken aan de zorg van morgen.
Samen
Bij HOZO doen we het niet alleen. We werken samen met cliënten, familie, buurtgenoten, vrijwilligers en collega organisaties. We luisteren naar elkaar, respecteren elkaar en leren van elkaar. Alleen samen kunnen we zorgen voor een vitaal en betekenisvol leven.
Vrolijk
We vinden het belangrijk dat mensen zich fijn voelen bij HOZO. We houden van een goede sfeer, een glimlach en plezier in het werk. Vrolijkheid zorgt voor energie en enthousiasme. Natuurlijk zijn niet álle dagen leuk. Maar juist dan proberen we met een beetje lichtheid en aandacht het verschil te maken.
Avontuurlijk
Professionaliteit, kwaliteit en zorgzaamheid zijn onze basis. Door lef en creativiteit komen we op nieuwe ideeën. We durven te proberen, ook als we nog niet precies weten hoe iets zal lopen. Zo blijven we ontwikkelen en verbeteren we de zorg van morgen.
Toezicht & medezeggenschap
Raad van Toezicht
De Raad van Toezicht heeft de taak toezicht te houden op het door ons gevoerde beleid en de algemene gang van zaken binnen onze organisatie. De Raad wordt gevormd door een voorzitter en vier leden, die allemaal een eigen aandachtsgebied hebben.
Raad van Toezicht:
dhr. A. Mans, voorzitter
dhr. R.H. de Graaf, secretaris
dhr. D.S. Wijbenga, lid
mevr. P. Hummelen-Dikker, lid
mevr. W. Deerenberg-Kessler, lid

Zorg Advies Raad
,De Zorg Advies Raad is een adviesorgaan voor de bestuur en management van HOZO. Zij adviseert gevraagd en ongevraagd over vak- en zorginhoudelijk ontwikkeling van de zorg- en welzijnsprofessionals.
Neem contact op via: zar@hozo.nl
Zorg Advies Raad
Fieneke Reinderink, voorzitter
Daniella Meijer, secretaris
Renske Brouwer, secretaris
Jolanda Hoving, lid
José van der Maaden, lid
Mireille Schreuder, lid
Nuëlla Otte, lid

Ondernemingsraad
De ondernemingsraad zet zich in voor een goede onderlinge samenwerking, zodat onze organisatie optimaal kan functioneren. Daarnaast zien de leden erop toe dat de cao en de wet- en regelgeving op de juiste manier worden toegepast en nageleefd. De raad wordt gevormd door werknemers van diverse afdelingen.
Ondernemingsraad:
Leondo Klassen, voorzitter
Frans van Hensbergen, vice-voorzitter
Laura Rusman, lid
Cynthia Mulder, lid
Emma de Groot, lid
Isa Hak, lid
Vacant, lid

Cliëntenraad
HOZO heeft een cliëntenraad. De taak van de cliëntenraad is het behartigen van de belangen van onze cliënten op het gebied van zorg en welzijn. De raad wordt gevormd door cliënten uit de woonzorgcentra, cliënten uit de wijk en vertegenwoordigers van cliënten. Neem contact op via: clientenraad@hozo.nl
Cliëntenraad
mevr. B. Fransen, lid
mevr. C. Apol, lid
dhr. D. van Kampen, lid
mevr. M. de Goeij, lid
mevr. I. de Groot-Hofman, lid
dhr. J. van der Salm, lid
mevr. J. Kruijssen, lid

Kwaliteit
PREZO-Care kwaliteitskeurmerk
Al onze woonzorgcentra, onze thuiszorgtak en de dagverzorging zijn houder van het PREZO Care-kwaliteitskeurmerk. Bekijk hier het PREZO Care rapport.
PREZO Care is een cliëntgericht kwaliteitssysteem, ontwikkeld voor de sector verpleging, verzorging en thuiszorg. Het is gebaseerd op de normen voor Verantwoorde Zorg en het Kwaliteitskader. Uitgangspunt is de met de cliënt gemaakte afspraken en welke prestaties de organisatie en medewerkers moeten leveren om daaraan te kunnen voldoen.
Verantwoorde personeelssamenstelling
Goede en veilige zorg vraagt om een verantwoorde personeelssamenstelling.
Hier leest u hoe wij hieraan invulling geven.
Kwaliteitsverslag
Door middel van het kwaliteitsverslag willen wij niet alleen voldoen aan de verplichting om informatie te verstrekken en verantwoording af te leggen. Wij vinden het ook onze taak om transparant informatie over onze organisatie te geven aan iedereen die daarin is geïnteresseerd.

Complimenten & klachten
Wat doen wij goed en wat kan beter?
Wij streven ernaar een hoge kwaliteit van zorg te leveren met veel aandacht voor het welzijn van onze cliënten.
Toch kan het gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent over onze zorg- of dienstverlening.Wij horen dat dan graag van u, zodat wij de kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening kunnen blijven verbeteren.
Heeft u een compliment, suggestie, opmerking of klacht? Vul dan het formulier Goud of fout? in.
Voor onze klachtenregeling klik hier.
Voor de klachtenregeling van de Klachtencommissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ) inzake Wzd-klachten klik hier.
Goud of fout?
Ik heb een:
Informatie & documentatie
Wonen
Zorg regelen
Overig
Zorg
- ABC: Huishoudelijke ondersteuning
- ABC: Wijkverpleging van Zorg Thuis
- ABC: Volledig Pakket Thuis
- ABC: Tijdelijk verblijf Bloemswaard
- ABC: Tijdelijk verblijf Parkwijk
- Folder: Extramuraal
- Folder: Volledig Pakket Thuis
- Folder: Contactpersoon en (wettelijk) vertegenwoordiger
- Folder: Wat kunt u doen als het warm wordt?
- Folder: Wel of niet reanimeren?
- Folder: Wat is onvrijwillige zorg?
- Folder: Wat verandert er in de stervensfase?
- Folder: Wat als u een dierbare heeft verloren?
- Folder: Mag ik medewerkers van HOZO iets schenken?
- Mantelzorgbeleid
- Uitsluitingscriteria zorg met verblijf
- Visie Samen doen
- Werken en leren bij HOZO
Eigen bijdrage
Complimenten & klachten
Voorwaarden
- Algemene voorwaarden particuliere dienstverlening
- Algemene voorwaarden WMO
- Algemene voorwaarden bij HOZO (Zvw/Wlz)
- Algemene voorwaarden onderaanneming
- Bijzondere module Eerstelijnsverblijf
- Bijzonder module MPT/VPT (Wlz)
- Bijzondere module Wijkverpleging (Zvw)
- Bijzondere module Zorg met verblijf (Wlz)
Privacy-statement, cookiebeleid & proclaimer
Privacy-statement
Binnen HOZO worden uw (medische) persoonsgegevens verzameld en vastgelegd in uw (elektronisch) cliëntendossier. Dat is noodzakelijk om zorg- en dienstverlening aan u mogelijk te maken. Uw persoonsgegevens worden verwerkt conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en overige relevante wet- en regelgeving. Wij vinden het belangrijk dat er zorgvuldig met uw persoonsgegevens wordt omgegaan. In dit statement informeren wij u over de wijze waarop wij uw persoonsgegevens verwerken.
HOZO is zogeheten ‘verantwoordelijke’ in de zin van de AVG. Dat houdt in dat HOZO beslist welke persoonsgegevens worden verwerkt, met welk doel en op welke manier.
Lees meer > privacystatement
Cookiebeleid
Op onze website maken wij gebruik van cookies. Deze zijn noodzakelijk om de website goed te laten werken. Ook gebruiken wij cookies om te onderzoeken hoe wij het gebruik van onze website kunnen verbeteren. Zo houden wij bijvoorbeeld bij hoeveel mensen onze website hebben bezocht en welke onderwerpen populair zijn. Wij verzamelen geen persoonlijke gegevens via cookies en kunnen u of uw apparaat niet herkennen. In uw browser kunt u cookies verwijderen. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw browser.
Lees meer > cookiebeleid
Proclaimer
Wij hebben deze website met grote zorg tot stand gebracht en zijn verantwoordelijk voor de inhoud daarvan. Wij doen er dan ook alles aan om te zorgen dat de informatie duidelijk, actueel en betrouwbaar is. Als u toch iets ziet wat niet goed of verouderd is, dan horen wij dat graag. U kunt dit doorgeven via de contactpagina.
Lees meer > proclaimer
Datalek melden
Heeft u een datalek geconstateerd?
Meld dit dan zo snel mogelijk aan ons via avg@hozo.nl of anoniem via het datalekformulier.
Datalekformulier
Contact*
*Niet bestemd voor Open Eettafel en Avondrestaurant reserveringen. Daarvoor graag bellen naar of langskomen bij de receptie/gastvrouwen.